EducAcie

EducaCie is een commissie die de kwaliteit van de opleidingen hoog houdt.
Dit wordt gedaan in de vorm van bijlessen regelen, blokevaluaties houden en buddy's voor de 1e jaars regelen.
De bijlessen worden gegeven door 2e jaars studenten die de stof van een vak zo goed beheersen dat ze de informatie die zij bezitten over kunnen brengen aan de 1e jaars. Aan het eind van elk kwartaal wordt een blokevaluatie uitgevoerd.  Dit geeft de studenten de mogelijkheid om feedback te geven op het vorige kwartaal. Deze feedback kan bestaan uit positieve feedback, negatieve feedback, maar ook uit tips voor het verbeteren van de opleiding. Elke 1e jaars student aan de opleiding wordt in het begin van het 1e jaar begeleid door een 2e jaars student. Op deze manier kunnen de 1e jaars studenten vragen om tips aan de 2e jaars studenten. Daarnaast is het ook mogelijk om via de buddy iets aan een docent te vragen. Het feit dat de 2e jaars studenten in dezelfde leeftijdscategorie zitten als de 1e jaars, maakt het voor de 1e jaars makkelijker om dingen aan de buddy's te vragen. Deze vragen kunnen de buddy's weer aan de docenten stellen en weer doorgeven aan de 1e jaars. Deze activiteiten zorgen naast het verbeteren van de kwaliteit van het onderwijs ook voor een betere band tussen de studenten.

Ook is er een Facebookpagina waar boeken verkocht en gekocht kunnen worden door de studenten van engineering. Op deze manier worden de studenten zo optimaal gesteund in het verkrijgen van boeken voor een leuk prijsje. De verkoop pagina is te vinden op: https://www.facebook.com/EducaCieHz/

Wil je een bericht sturen naar EducaCie?
Dit kan naar het volgende email adres: educacie@studievereniging-blauwdruk.nl

PromoCie

Interne promotie van evenementen, externe promotie van de studievereniging, open dagen en meeloopdagen van opleidingen en sociale media, allemaal taken van PromoCie. Bij PromoCie leer je communiceren met alle commissies, het marketen van evenementen en mensen motiveren om een bepaalde opleiding te kiezen. Binnen dit dynamische team valt zelfs geld te verdienen als je op open dagen en meeloopdagen meehelpt. Verder is het mogelijk om bij PromoCie 35-70 uur voor je PVCC te krijgen, afhankelijk van welke taken jij op je neemt. Vindt jij het leuk om stukjes te schrijven voor sociale media, posters te ontwerpen voor evenementen en op open dagen je opleiding te promoten? Dan is PromoCie de commissie om eens een kijkje te komen nemen.

Wil je een bericht sturen naar PromoCie?
Dit kan naar het volgende email adres: promocie@studievereniging-blauwdruk.nl

AcCie

Naast projectwerk, lessen volgen en huiswerk maken is het ook belangrijk om met je medestudenten gezellige, leuke dingen te kunnen doen. AcCie zorgt voor deze activiteiten. Ieder jaar worden er andere activiteiten georganiseerd die bedoeld zijn om de sfeer binnen de groep te verbeteren, maar natuurlijk ook voor de ontspanning van studenten. Denk hierbij aan etentjes, sportieve activiteiten, leuke uitjes, en een eindejaarsactiviteit. Naast het organiseren van activiteiten voor studenten biedt de AcCie ook een manier om PVCC te behalen aan de studenten aan. Dit gebeurt op een leuke, maar uitdagende manier en is bedoeld om bijvoorbeeld communicatie- en planningsvaardigheid te ontwikkelen. Binnen de commissie wordt er wekelijks vergaderd om planning, boekingen, en nieuwe ideeën te bespreken, af te handelen en te regelen. Iedereen draagt verantwoordelijkheid voor zijn of haar specifieke rol en toegewezen taken binnen het regelen van een activiteit. Loopt iemand tegen een probleem aan tijdens het uitvoeren van zijn taak, dan wordt deze gezamenlijk opgelost.

Wil je een bericht sturen naar AcCie?
Dit kan naar het volgende email adres: accie@studievereniging-blauwdruk.nl